Espanja on tehnyt päätöksiä liittyen rahapelin, nimenomaan nettipelien markkinointiin. Se esimerkiksi rajaa televisiomainonnan öiseen aikaan klo 01-05, rajoitukset eivät koske ”oikean” rahan pelejä eikä urheiluvedonlyöntiä. Oikean rahan pelejä voi mainostaa K18 ohjelmissa klo 22 jälkeen ja klo 06 saakka. Myöskään urheilutapahtumien markkinoinnissa ei saa suoranaisesti yllyttää vedonlyöntiin eikä näyttää kertoimia. Samalla kielletään sponsorimainokset areenoilla ja nuorille tarkoitetuissa paidoissa, mutta pelipaitamainokset ovat vielä ok. Mainonta kielto yltää kaikkiin sellaisiin paikkoihin, minne alaikäisillä on pääsy, myös ulkomainontaan. Nettimainokset saavat näkyä sellaisilla sivustoilla, jotka ovat tarkoitettu aikuisille.
Näitä nyt tulossa olevia rajoituksia on odotettu jo pitempään, joten mikään yllätys uudet säännöt eivät ole. Sääntöjen syynä on ollut yksinkertaisesti entisestään voimakkaasti kasvanut pelimainonta. Mainonnassa ei saa jatkossa käyttää tunnettuja henkilöitä eli vaikuttajamarkkinointia, eikä esittää pelaamista mahdollisuutena rikkauksien saavuttamiselle.
Espanja myös kieltään bonusmarkkinoinnin mutta jättää mahdollisuuden tarjota max 100 euron avajaistarjouksen. Ilmaispelit ovat yhä mahdollisia, mutta niistä voi kertoa vasta kun pelaaja on kirjautunut sisällä nettikasinolle.
Sähköpostimarkkinointia voi lähettää vasta sitten kun lähettäjä on tarkastanut että vastaanottaja ei ole lisännyt itseään Espanjan kieltolistalle, tai ettei heitä ole listattu ns. riskipelaajaksi. Sosiaalisessa mediassakin mainoksia näytetään vain sellaisissa alustoissa, missä voidaan rajata pääsy alaikäisiltä pois. Ja joka 1/4 mainos pitää kertoa vastuullisuudesta ja vastuullisesta pelaamista.
Operaatttoreiden pitää myös kehittää oikeat ja kattavta sosiaalisen vastuullisen käytännöt, joiden tarkoituksena on minimoida pelaamisen negatiiviset vaikutukset. Käytäntöjen pitää sisältää myös ongelmapelaajien pelaamiseen puuttuminen ongelmien minimoimiseksi.